0:00 / 0:00

Customer & Market Research Analyst M/V

Hasselt



In deze functie is het je doel Carglass te inspireren en opportuniteiten te ontdekken die ons naar een hoger niveau tillen. Je hebt een passie voor data, analyse, klantinzichten en hebt een geboren interesse in wat er rond ons in de wereld gebeurt.

Ja, ik solliciteer
Jobomschrijving

Jij

Ervaren analyst

Naast een diploma in een economisch, wiskundige of econometrische richting, beschik je over een 3 jaren ervaring in een analytische functie, bij voorkeur in een data-analyse of marktonderzoeksfunctie. Je beschikt over een sterke analytische geest, je bijt je graag vast in cijfers en analyses, gekoppeld aan een nodige dosis kritisch denkvermogen. Opstellen van onderzoeksmodellen en KPI’s alsook de interpretatie ervan, zijn je ‘dada’. Excel kent niet veel geheimen meer voor jou. Ervaring, of sterke interesse, in alles wat met auto’s, mobiliteit en customer experience te maken heeft, is een pluspunt.

Communicatieve, gedreven teamplayer

Je vrienden kennen je als een gedreven, leergierig en communicatief persoon met de nodige assertiviteit om je stem te laten gelden in werkgroepen. Daarnaast kan je je vlot uitdrukken in het Nederlands en Engels, basiskennis van Frans is een pluspunt.

Georganiseerd en gestructureerd

Tot slot ben je zeer georganiseerd, neem je graag initiatief en kan je goed omgaan met korte deadlines.

Job

Market Research Project Coördinatie

Een eerste aspect van je job bestaat erin alle projecten te coördineren die we hebben met externe onderzoeksbureaus. Dat houdt oa in: selectie van het juiste bureau, het opmaken van de briefings, onder controle houden van het budget, opvolging van het project, analyseren van de resultaten en kwaliteitsgarantie waarborgen. Je opdrachtgevers zijn collega’s vanuit de verschillende afdelingen, of je stelt zelf een initiatief voor aan je leidinggevende.

Data Analyse

Naast het werken met externe bureaus, is het analyseren van interne data een tweede belangrijke poot van deze vacature. Het analyseren van data uit ons eigen customer experience onderzoek (NPS) is essentieel. Met de hieruit vloeiende analyses en conclusies optimaliseer je ons customer experience onderzoek en adviseer je vooral onze organisatie rond verbeter- en werkpunten om onze customer journey tot een ‘delight’ journey te maken.

In kaart brengen van marktevoluties

Als Customer & Market Research Analyst ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van  de markt en alle factoren die een invloed hierop hebben om de evoluties op te volgen. Dit houdt in het opzetten van een market dashboard en het definiëren van de belangrijkste KPI’s. Deze evoluties en best practices deel je met je internationale collega’s uit andere Carglass landen op een maandelijkse Global Research Meeting.

Anderzijds hou je ook trends, nieuws, events, … in het oog die relevant zijn voor onze sector. Jij wordt tevens de drijvende kracht achter het competition team dat instaat voor de opvolging van de concurrenten.

Wij

Een uitdagende job met eigen verantwoordelijkheden waar medewerkers en klanten centraal staan in een stabiel bedrijf dat deel uitmaakt van een grote internationale sterke groep.

Groei met ons mee: continue investering in opleidingen en jouw verdere persoonlijke ontwikkeling.

Samenwerken met spirit, drive, trots en plezier, dat zijn wij

Een marktconform salarispakket aangevuld met extra-legale voordelen o.a. maaltijdcheques, groeps – en hospitalisatieverzekering, 12 ADV dagen, Telewerk 2 à 3 dagen/ week met telewerkvergoeding, Cafetariaplan, ...


Als Customer & Market Research Analyst is het je doel Carglass te inspireren en opportuniteiten te ontdekken die ons als organisatie naar een hoger niveau tillen. Je hebt een passie voor data, analyse, klantinzichten en hebt een geboren interesse in wat er rond ons in de wereld gebeurt.

Een eerste aspect van je job bestaat erin alle projecten te coördineren die we hebben met externe onderzoeksbureaus. Dat houdt oa in het opmaken van de briefings, selectie van het juiste bureau, onder controle houden van het budget, opvolging van het project, analyseren van de resultaten en kwaliteitsgarantie waarborgen. Je opdrachtgevers zijn collega’s vanuit de verschillende afdelingen, of je stelt zelf een initiatief voor aan je leidinggevende.

Naast het werken met externe bureaus, is het analyseren van interne data een tweede belangrijke poot van deze vacature. Het optimaliseren van ons eigen customer experience onderzoek is essentieel. Daaruit vloeit het analyseren van die data en onze organisatie adviseren rond verbeterpunten. Je speelveld is de hele omnichannel customer journey.

We verwachten ook van de Customer & Market Research Analyst  dat hij/zij de markt en alle factoren die een invloed hierop hebben, opvolgt. Hiervoor zet je het nodige market dashboard op en definieer je de belangrijkste KPI’s die aan Belron worden gerapporteerd. Deze evoluties en best practices deel je met je internationale collega’s uit andere Carglass landen op een maandelijkse Global Research Meeting. Daarnaast hou je ook (automotive en consumer) trends, innovaties, nieuws, events, … in het oog en ben je de drijvende kracht achter het cross-functionele competition insights team en knowledge centre.

Je komt terecht in een enthousiast team dat een neus heeft voor data, maar ook een praktische kijk heeft hoe hiermee onze hele organisatie verder te helpen om de customer experience te verbeteren. Met de nodige begeleiding, zullen we deze rol samen vorm geven en kan je groeien naar onze one-and-only research expert.


Profiel:
Naast een diploma in een economisch, wiskundige of econometrische richting, beschik je over een 3 jaren ervaring in een analytische functie, bij voorkeur in een data-analyse of marktonderzoeksfunctie.

Ervaring, kennis en/of sterke interesse in het automotive en mobiliteitsgebeuren, alsook customer experience, is een sterk pluspunt.

Je beschikt over een sterke analytische geest, je bijt je graag vast in cijfers en analyses, gekoppeld aan de nodige dosis kritisch denkvermogen. Opstellen van onderzoeksmodellen en KPI’s alsook de interpretatie ervan, zijn je ‘dada’. Excel kent niet veel geheimen meer voor jou.

Je vrienden kennen je als een gedreven, leergierig en communicatief persoon met de nodige assertiviteit om je stem te laten gelden in werkgroepen.
Daarnaast ben je zeer georganiseerd, neem je graag initiatief en kan je goed omgaan met korte deadlines.
Tot slot kan je je vlot uitdrukken in het Nederlands en Engels, basiskennis Frans is een plus.



Vacature afdrukken
Solliciteren
sluiten
Andere afbeelding