0:00 / 0:00

Digital Customer Journey Manager M/V

Hasselt



Je bepaalt de digitale strategie en zet je digitale campagnes en projecten op, samen met je team om de conversie en de klantentrajecten te verbeteren en de online tevredenheid te verhogen. Als digital ambassador drijf je digitale marketing-innovatie.

Ja, ik solliciteer
Jobomschrijving

Jij

Ervaren Digitale Customer Journey Manager

Je kan terugkijken op 5 à 7 jaar ervaring in (digitale) marketing, waarvan minstens 3 jaar in een rol als people manager. Je voelt je als een vis in het water bij het opzetten van de digitale marketing strategie en het uitwerken van online customer journeys. Je hebt ervaring in projectmanagement en het leiden van digitale projecten met betrekking tot e-business, social media, digital consumer producten, ….. Je bent vertrouwd met Google Analytics, Adwords, SEO, SEA, CRO, marketing automation, web optimalisaties, …

Peoplemanager

Mensen coördineren doe je met je ogen dicht en met je handen in je zakken. Je haalt het beste in de mensen naar boven. Samenwerkingen met mensen van binnen en buiten het bedrijf lopen altijd van een leien dakje. Bovendien ben je een communicatietalent in het Nederlands, Frans en Engels.

Trendspotter

Je volgt de laatste nieuwe trends op van digitale marketing, van digitale customer journeys en je hebt een goede voeling met IT en ook de nodige samenwerkingservaring.

Job

Strategie, Reporting & Budget Management

 

In overleg met collega’s en management stel je een digitale Customer Journey strategie op met daaraan gekoppeld jaarplannen en budgetten. 

Door je brede en analytische kijk kan je makkelijk nieuwe initiatieven binnen Carglass vertalen naar acties & projecten binnen jouw vakgebied. Waar nodig kan je deze roadmaps flexibel aanpassen. Intense samenwerking en efficiënte communicatie met jouw directe collega’s en alle andere stakeholders (nationaal en internationaal), zorgen ervoor dat je elk project succesvol kan opleveren. Je bespreekt dan ook “best practices” met internationale Carglass -collega’s op regelmatige basis.

Je maakt de vertaalslag  van strategie naar doelgerichte KPI’s voor je team en partners.

Je houdt de digitale KPI’s nauwgezet in het oog en kan ten alle tijden rapporteren hoe het digitale kanaal ervoor staat. Je kan dit ook presenteren en verdedigen intern en extern. Je zet de digitale strategie om in een budgetaanvraag en business cases. Je staat in voor het opvolgen van het budget in actuals & forecast.

Je bewaakt en controleert de implementatie en het gebruik van digitale technologie en marketing tools.

Team & Partner Management

Je leidt een team van digitale experten zoals Performance Marketeer, CRO- Marketeer , Email Marketeer, … Je volgt hun werk dagelijks mee op, je inspireert en coördineert. Je spoort het team aan om het beste van zichzelf te geven en haalt hun kwaliteiten naar boven.

Daarnaast zorg je voor een goede relatie met de digitale (externe) partners. Je selecteert ze, zet de krijtlijnen uit en volgt de status van hun werk op. Je coördineert de samenwerking zodat iedereen naar dezelfde doelstellingen toe werkt. Je handelt pro-actief en bent voldoende assertief om de hen te challengen en bij te sturen waar nodig

Project & Portfolio Management

Je leidt  grotere (web)projecten in goede banen  van concept tot uitwerking en nabeschouwing. Een business case (incl. ROI) opmaken lukt je. Je betrekt de nodige stakeholders intern om het project binnen het bedrijf op de kaart te zetten. Je zorgt voor de functionele uitschrijving, kan mee testen en evalueren of het project succesvol is. Het bedrijf, betrokken partijen of je (eind)klant staan voor jou steeds op de eerste plaats. Hoe groot of klein het project ook is, je hecht belang aan het documenteren, informeren en eventueel opleiden van alle betrokken partijen. Je beheert in samenspraak met PMO de digitale projectportfolio. 

Digitale trendwatcher

Je bent een trendwatcher in je domein en je bekijkt je afdeling met een kritisch oog op zoek naar potentiële verbeteringen vanuit een innovatie invalshoek. Je neemt regelmatig deel aan (internationale) overlegmomenten of werkgroepen.

Wij

Een uitdagende job

Met eigen verantwoordelijkheden waar medewerkers en klanten centraal staan in een stabiel bedrijf dat deel uitmaakt van een grote internationale sterke groep.

Groei met ons mee

Continue investering in opleidingen en jouw verdere persoonlijke ontwikkeling.

Samenwerken met spirit

Drive, trots en plezier, dat zijn wij

Een marktconform salarispakket

Aangevuld met extra-legale voordelen o.a. bedrijfswagen, maaltijdcheques, groeps – en hospitalisatieverzekering, Incentive, 12 ADV dagen, Telewerk 2 à 3 dagen/ week, cafetariaplan, …


Digital Customer Journey Manager

Als Digital Customer Journey Manager maak je deel uit van ons enthousiast en dynamisch Sales & marketing team, Je komt specifiek terecht in ons Digital Marketingteam, waar je een team van 3 specialisten en verschillende externe partners aanstuurt, coördineert, coacht, ontwikkelt en inspireert. Samen zetten jullie digitale marketingcampagnes en projecten op om de conversie en de klantentrajecten van Carglass te optimaliseren. Als digital ambassador drijf je digitale innovatie en geef je thought leadership over nieuwe en innovatieve digitale groeistrategieën.

Dit ben jij

Je kan terugkijken op 5 à 7 jaar ervaring in (digitale) marketing of e-commerce, waarvan minstens 3 jaar in een rol als people manager J

Je kan budgetten en  jaarplannen opmaken en  beheren. Opvolgen van budget in actuals & forecasts

Je bent een communicatieve teamspeler en een gedreven motivator met doorzettingsvermogen. Je haalt meer uit je job: meer expertise, autonomie, waarde en plezier van werken in teamverband.  Je bent ervaren in digital marketing, optimalisatie van digital customer journeys  en e-business, digital consumer-producten en social media. Je bent vertrouwd met digitale projectontwikkeling en portfolio management. En dus coördineer je vlotjes Digital Marketing-experts, Google Analytics-specialisten, Project Leads, webmasters en e-businessdeskundigen.

Je vliegt hoog genoeg om de status van elk project op elk moment te kennen. En laag genoeg om de dagelijkse organisatie, planning en opvolging in goede banen te leiden (van concept tot realisatie)

Je hebt een ondernemersgeest, je bent oplossingsgericht , data gedreven en gefocust op getting things done 

UX, marketing automation, customer journeys, datagathering, organic marketing, data platformen, e-mailstrategie, … het zijn geen loze begrippen, maar belangrijke assets van je technische expertise.  Je kent de nieuwste trends al voor ze een trend worden. Het bedrijf, de betrokken partijen en de (eind)klant staan voor jou altijd op de eerste plaats. Daarom spoor je je team aan om het beste van zichzelf te geven.

Je vrienden zijn jaloers op je communicatietalent. Nederlands, Frans en Engels.



Vacature afdrukken
Solliciteren
sluiten
Andere afbeelding