0:00 / 0:00

CRO & Web Marketeer M/V

Hasselt



Ben jij helemaal “digital savvy”, ken je de weg in analytische tools en vind je dat een website altijd beter kan? Maken UX, user tests en website optimalisaties je enthousiast? Ben je een “toffe peer (of appel)” waarop het digitale team kan rekenen?

Ja, ik solliciteer
Jobomschrijving

Jij

Digitaal geschoold

Je studeerde bij voorkeur digitale marketing, marketing of IT en hebt 3 tot 5 jaar ervaring of meer.

Je hebt de nodige certificaten behaald van Google Analytics & Google Tag Manager en hebt kennis van conversie-optimalisatie psychologie, UX en agile project management.

Jouw dagelijkse lingo

Termen zoals CRO, UX, CMS, SEO, Backlog, Sprints, Web Core Vitals, Event tags, funnels, Datalayer, first-party cookies zijn jou bekend en maken deel uit van jouw taaltje.  

Gemotiveerd door data, optimalisaties en resultaten boeken

Je hebt een sterke data-driven en analytische mindset. Je kan snel data interpreteren, analyses uit je hoed toveren en bent gedreven om de resultaten te verbeteren.

Samenwerken en enthousiast communiceren

Je komt terecht in een super tof team, waarbij we veel samenwerken en waarbij elke functie ook sterk van elkaar afhangt. We verwachten ook een vlotte samenwerking met een aantal externe bureau’s. Je communiceert transparant, proactief en positief om samen resultaten te boeken.

Natuurlijk communicatietalent in het Nederlands en het Engels. Daarnaast kan je Frans begrijpen, lezen en een basis mondje spreken.    

Trendwatcher en innovatie

Je bent de hoogte van de nieuwste trends binnen je domein en brengt innovatieve ideeën aan uit de markt die toepasbaar zijn.

Job

Conversion Rate Optimization (CRO)

Je staat in voor het optimaliseren van de conversie ratio van de verschillende website funnels (boeking, offerte, retail) en landingspagina’s met als doel om de klantentevredenheid en sales te verhogen. Regelmatig detecteer je en beschrijf je hypotheses tot verbetering en prioritiseer je deze.

Samen met een partner bureau, zorg je dat de A/B tests en user tests gepland, getest, geanalyseerd en uitgerold worden.

Website Management & Product Owner

Je bent de go-to persoon wat betreft de website. Je hebt het functioneel ownership en beheer (functioneel, technisch, timings, content, ..) van de verschillende webomgevingen (glas, carrosserie, B2B, B2C...) in jouw handen. Je zorgt ervoor dat dit platform stabiel, snel en state-of -the art blijft om zo de business continuity te garanderen.

Je coördineert de maandelijkse releases i.s.m. het webagentschap, fungeert intern als spoc voor vragen i.v.m. de websites en zorgt ervoor dat communicatiecampagnes op de website vertaald worden.

Je monitort, corrigeert en optimaliseert de platformen (functioneel, snelheid, mobile, ...)

Webreporting

Uiteraard ben je nieuwsgierig hoe de websites presteren. Je beheert de webreporting cijfers, dashboards, events, goals & settings zodat je ze dagelijks kan analyseren en interpreteren. Je zorgt voor regelmatige rapportering, trend analyse en kan opportuniteiten signaleren. Je deelt met plezier best practices en presenteert deze intern en extern.

Projectbeheer

Indien er grotere wijzigingen of integraties moeten gebeuren, kan jij dit oppikken als webproject. Je bedenkt mee de scope, kan de noden vertalen naar features en kan een planning opmaken. Je neemt dit in handen en staat in voor een nette oplevering.  

Wij

Een uitdagende job

Met eigen verantwoordelijkheden waar medewerkers en klanten centraal staan in een stabiel bedrijf dat deel uitmaakt van een grote internationale sterke groep.

Groei met ons mee

Continue investering in opleidingen en jouw verdere persoonlijke ontwikkeling.

Samenwerken met spirit

Drive, trots en plezier, dat zijn wij

Een marktconform salarispakket

Aangevuld met extra-legale voordelen o.a. maaltijdcheques, groeps – en hospitalisatieverzekering, 12 ADV dagen, …

Telewerk is ingebed in onze manier van werken (2 à 3 dagen/ week) met een telewerkvergoeding.


Voor de versterking van onze digitale marketingafdeling zijn we op zoek naar een CRO & Web Marketeer. Ben jij een digitale duizendpoot met technische en communicatieve skills en gepassioneerd over alles wat gelinkt is met webplatformen? Ben je enthousiast en dynamisch en hou je ervan kwaliteit af te leveren? Dan ben jij misschien de collega die wij zoeken!

Als CRO & Web Marketeer ben je verantwoordelijk voor het beheer van de Carglass® websites, het optimaliseren van de conversie op deze websites, het implementeren van nieuwe projecten en het analyseren van de resultaten. Je streeft steeds naar een optimale online klantenervaring en zorgt samen met het marketingteam voor de juiste inzet van de online marketing kanalen. Jouw focus ligt specifiek op volgende vakgebieden: webbeheer, webmastering, conversie optimalisatie en A/B testing, projectopvolging, analyse & online reporting, de operationele kosten verlagen en een betere digitale klantenervaring.

Deze job biedt je een mix van beheren en optimaliseren .
·        Je staat in voor het beheer van het business kritische online website (intake) kanaal en het optimaliseren van de performantie ervan, voor zowel de glas als de carrosserie business units, voor B2B en B2C.
·        Je zorgt voor voorbereiding van, testing en evalueren van website releases. Je werkt hiervoor samen met een externe partner en een interne collega. Je beheert de prioriteiten en houdt een oog op het budget.
·        Je staat in voor het optimaliseren van de conversie ratio van de verschillende boekingsfunnels en werkt hiervoor samen met externe tools en een externe partner voor  o.a. A/B tests en user tests
·        Je bedenkt, implementeert en beheeert webprojecten, in overleg met de Digital Marketing Manager

Je rapporteert over de online activiteiten van de websites en fungeert als intern en extern aanspreekpunt voor de websites.

Het opvolgen van recente digitale ontwikkelingen en trends binnen de markt en hierop proactief inspelen zijn uiteraard een noodzaak.

Profiel


Je hebt een grote affiniteit met digitale marketing, vooral met webbeheer en conversie optimalisatie. Google Analytics, conversieratio’s, UX, SEO, SEA, CMS zijn voor jou gekende termen bij voorkeur 3 tot 5 jaar ervaring, master denkniveau
Daarnaast heb je ervaring in webbeheer, webmastering en release management
Je blijft graag op de hoogte van de nieuwste trends en je bent voldoende nieuwsgierig en leergieirg. 
Als persoon werk je vlot in teamverband, ben je  ondernemend en communicatief. Analytisch ingesteld, stressbestendigheid en resultaatgericht werken zijn je op het lijf geschreven. 
Tot slot studeerde je digital marketing of volgde een gelijkaardige opleiding

Je bent Nederlandstalig en hebt voldoende mondelinge en schriftelijke kennis van het  Frans en Engels.    



Vacature afdrukken
Solliciteren
sluiten
Andere afbeelding